Wij krijgen vaak de vraag hoe je een foto wijzigt van een speler. Het KNKV wilt graag dat verenigingen ervoor zorgen dat leden een recente pasfoto hebben geüpload in Sportlink Club of via de KNKV-app. Tijdens de beginfase van het nieuwe seizoen kunnen de foto’s nog worden aangepast; daarna is dit pas weer mogelijk na afloop van de najaarsveldcompetitie.
Belangrijk bij het wijzigen van de foto’s: Kies bij voorkeur voor een pasfoto of een duidelijke selfie van voren, en geen vakantiefoto. De arbitrage controleert via de app of de spelers, coaches en staf die op het digitale wedstrijdformulier staan vermeld, daadwerkelijk op het veld of bij de wedstrijd aanwezig zijn. Dit is moeilijk te controleren met een verouderde foto, vooral bij jeugdteams. Ook als je profiel in de app is afgeschermd, kan de scheidsrechter de foto nog steeds bekijken (vanaf vlak voor de wedstrijd tot kort na de wedstrijd).
Volg deze stappen om de foto in de KNKV-app te wijzigen: – Open het menu linksboven in de app en selecteer onder ‘ALGEMEEN’ de optie ‘instellingen’; – Voor leden van 16 jaar en ouder: kies ‘mijn persoonsgegevens’. Hier kun je de foto (en andere gegevens) aanpassen. – Voor ouders van leden jonger dan 16 jaar: ga naar ‘mijn kinderen’. Hier kun je de foto’s en andere gegevens van je kinderen die lid zijn, aanpassen.
Voor leden onder de 16 jaar kunnen alleen ouders de foto wijzigen. Ouders dienen hiervoor een account aan te maken met het e-mailadres dat ook bij de ledenadministratie/KNKV bekend is. Als je niet meer zeker weet welk e-mailadres is geregistreerd, neem dan contact op met de ledenadministratie van de vereniging.
Voor verdere vragen over de KNKV-wedstrijdzakenapp, klik hier.